Došlo k vydání nové verze Minecraft a nyní se kromě novinek dozvíte, jak to plánujeme na serveru zařídit, abyste si mohli užít všechny nové věci.
Připojení se s novějším klientem Minecraft 1.21.6
- Java – v neděli 22.06.2025
- Bedrock – zítra 20.06.2025
Průběh updatu na Minecore
- Survival
- Rádi bychom přesunuli z 1.21.1 verze na verzi 1.21.6. Očekáváme, že nám to cca 4 měsíce zabere, než dáme dohromady stabilní pluginpack a hlavně enchanty.
- Mějte prosím všechny stavby na mapě v regionu, do budoucna budeme nasazovat čističku mapy, která místa mimo regiony bude regenerovat.
- Neplánuje se žádný wipe
- Termín: ke konci prázdnin
- Creative
- Půjde z verze 1.21.5 na 1.21.6 co nejdříve, jakmile budeme mít otestovaný základní pluginpack.
- Termín: první polovina července
- Vanilla
- Zůstane prozatím na verzi 1.21.4 kvůli podvozku (enginu), na kterém funguje (jde o Folii a ta má poslední vydání 1.21.4).
- Termín: vydání 1.21.6 Folie + 3 týdny
- Oneblock (zatím ve fázi testování)
- Půjde z verze 1.21.5 na 1.21.6 co nejdříve, jakmile budeme mít k dispozici novější verzi Oneblock pluginu.
- Termín: první polovina července
- Lobby
- Z důvodů kompatibility hráčů necháváme na plně podporované 1.21.1 verzi.
Minecraft Java Edition 1.21.6

Drop Chase the Skies je nyní dostupný pro Java
Zažijte radost z létání nad Overworldem s dropem Chase the Skies! Tento drop nepřináší jen vzrušující létající mount do Minecraftu, ale otevírá oblohu pro objevování, stavění – a mnohem více. Vychovejte svého ghastlinga s péčí a až vyroste, umožní vám létat s přáteli nad mraky.
Ve verzi 1.21.6 také podnikáme kroky k přidání Vibrant Visuals do Java edice. V tomto vydání jsou nové vylepšení mlhy a mraky se nyní táhnou až k obzoru.
Vydejte se prozkoumávat Overworld, stavte vysoko do nebe, spojte karavanu velbloudů, objevte novou hudbu a najděte bloudící přátele pomocí Player Locator baru.
Nové funkce, mobové
- Přidán mob Šťastný Ghast
- Přidán blok Sušený Ghast
- Přidány předměty Postroj
- Přidán Locator Bar, nový prvek HUD, který ukazuje směr ostatních hráčů v multiplayeru
- Přidán nový hudební disk s trackem „Tears“ od Amose Roddyho
- Přidáno 5 nových hudebních skladeb od Amose Roddyho
- Přidány nové úspěchy
- Přidána podpora jazyků Staré indonézské pravopisy (před reformou) a kantabrijština
Šťastný Ghast
Šťastný Ghast je nový létající mob, na kterém lze jezdit.
Blok Sušeného Ghasta
- Blok Sušeného Ghasta se nachází ve strukturách Nether Fossil a je první fází moba Šťastný Ghast.
- Lze jej vyrobit z 1 bloku Soul Sand a 8 Ghastích slz.
- Pokud je blok zalitý vodou, během přibližně 20 minut projde 3 úrovněmi hydratace, dokud nespawnne moba Ghastling.
- Úroveň hydratace se snižuje, pokud už není blok zalitý vodou, ve stejném časovém měřítku.
- Úroveň hydratace se při vytěžení bloku nezachovává.
- Blok vydává zvuky a zobrazuje částice v závislosti na své úrovni hydratace.
- Blok Sušeného Ghasta vydává vibraci s frekvencí 11 při změně svého stavu.

Blok Sušeného Ghasta pod Nether fosilií v údolí Soul Sand. V pozadí dva hráči bojují s rozzuřenými Ghasty.
Ghastling mob
- Ghastling je mladá verze moba Šťastný Ghast.
- Objevuje se ze Sušeného Ghast bloku, který byl nepřetržitě zalitý vodou asi 20 minut.
- Po objevení se Ghastling snaží následovat:
- Hráče v okruhu 16 bloků nebo
- Dospělého, nevodního pasivního moba nebo některé z neutrálních mobů v okruhu 16 bloků
- Pokud není poblíž žádný hráč ani vhodný mob, Ghastling se bude pohybovat v okruhu 32 bloků od své domovské pozice, kde se objevil nebo byl naposledy interagován
- Pokud je přesunut více než 16 bloků od okraje své domovské pozice, nastaví si novou domovskou pozici
- Lze ho nalákat a krmit sněhovými koulemi
- Vyroste v Šťastného Ghasta asi po 20 minutách, nebo rychleji, pokud je krmen sněhovými koulemi

V savanové vesnici láká Efe malé mládě Šťastného Ghasta pomocí sněhové koule. Toulavá kočka je také zvědavá, co to Efe drží v ruce.
Šťastný Ghast (mob)
- Lze vybavit postrojem a poté na něm může jezdit až čtyři hráči
- Lze nalákat sněhovými koulemi a postrojem
- Šťastného Ghasta lze nalákat postrojem pouze tehdy, pokud na sobě žádný postroj nemá
- Pomalu regeneruje zdraví, přičemž regenerace se zrychluje během deště, sněžení nebo při letu ve výšce mraků
- První hráč, který na Šťastného Ghasta nasedne, ho ovládá a sedí vpředu nahoře
- Když je ovládán, brýle Šťastného Ghasta se sklopí a zakryjí mu oči
- Hráči, kteří nasednou po prvním, jsou usazeni do slotů po stranách, počínaje ve směru hodinových ručiček od prvního hráče
- Stisknutím klávesy pro plížení se hráč na vrchu Šťastného Ghasta odsedne
- Pokud Šťastný Ghast zjistí, že na něm někdo stojí, zastaví se a otočí se k nejbližšímu světové směru
- To se děje bez ohledu na to, zda má postroj nebo ne
- Při jízdě na Šťastném Ghastovi je kamera ve třetí osobě dále od hráče
- Pokud na Šťastném Ghastovi nikdo nesedí ani na něm nestojí, začne se volně pohybovat
- Pokud hráči sesednou ve vzduchu, Šťastný Ghast nejprve klesne k zemi, než začne bloudit
- Bloudění je podobné jako u Ghastlinga, ale s poloměrem 64 bloků
- S postrojem se Šťastný Ghast drží blíže domovské pozici, v okruhu 32 bloků
- Na vodítku má Šťastný Ghast dosah pohybu 10 bloků
- Při bloudění se snaží držet blízko bloků
- Nelze rozmnožovat
- Nemůže vstoupit do lodí
- Nemá panické chování při zranění

Ari a Efe staví hrad. Ari stojí na Šťastném Ghastovi a používá ho k umisťování bloků pod balkonem.
Předmět: Postroj
- Postroj je nový předmět, který lze nasadit na Šťastného Ghasta a umožňuje hráčům na něm jezdit.
- Postroj je dostupný v 16 různých barvách.
- Lze jej vyrobit ze 3 kůží, 2 skleněných bloků a 1 bloku vlny.
- Barva postroje odpovídá barvě použité vlny při výrobě.
- Postroj lze přebarvit v craftovací mřížce.
- Lze jej nasadit pouze na Šťastného Ghasta.
- Na Šťastného Ghasta mohou nasednout až 4 hráči.
- Postroj lze odstranit z Ghasta pomocí nůžek, pokud na něm nikdo nesedí.
Locator Bar
- Locator Bar je nový prvek uživatelského rozhraní, který zobrazuje směr ostatních hráčů ve světě.
- Pokud je ve světě další hráč (a není schovaný), Locator Bar se zobrazí ve stejné oblasti jako ukazatel zkušeností.
- Při získání zkušeností se zobrazí ukazatel zkušeností.
- Pokud ve světě nejsou žádní další hráči, ukazatel zkušeností se zobrazí normálně.
- Pokud se díváte na jiné hráče v rozsahu 120 stupňů, zobrazí se tito hráči jako barevné indikátory na Locator Baru.
- Hráči, kteří jsou nad nebo pod obrazovkou, budou mít u svého indikátoru šipku nahoru/dolů.
- Indikátor mění velikost podle vzdálenosti hráče.
- Barvy indikátorů jsou pro každého hráče náhodné.
- Operátoři mohou měnit barvy indikátorů pomocí příkazu /waypoint.
- Například: /waypoint modify @s color red nastaví indikátor na červenou.
- Hráči v týmu mají barvu indikátoru podle barvy týmu.
- Hráči se mohou skrýt přikrčením, nasazením hlavy moba nebo vyřezávané dýně, nebo použitím lektvaru neviditelnosti.
- Hráči ve Spectator módu nejsou na Locator Baru vidět.
- Diváci jsou však viditelní pro ostatní diváky.
- Locator Bar lze vypnout nastavením herního pravidla locatorBar na hodnotu false.

Hráč používá locator bar k nalezení svých přátel ve velké jeskyni, kde na ně dohlížejí kostlivci.
Hudba a zvuky
- Přidán nový hudební disk:
- „Tears“ od Amose Roddyho
- Lze získat zabitím Ghasta ohnivou koulí odraženou hráčem
- Při přehrávání v jukeboxu má výstup komparátoru 10
- Přidáno 5 nových skladeb do pozadí od Amose Roddyho:
- „Below and Above“
- „Broken Clocks“
- „Fireflies“
- „Lilypad“
- „O’s Piano“
- Přidán nový zvuk pro přetržení vodítka
- Přidány nové vlastní zvuky pro stříhání sedel, koňského brnění a koberců z lam
- Přidána nová hlasitostní kategorie „UI“ pro zvuky přehrávané uživatelským rozhraním, například kliknutí na tlačítka
- Hudba nyní hraje i při pozastavené hře
- Do nastavení Hudby a zvuků byla přidána možnost měnit, jak často se hudba přehrává ve světě
- Do nastavení Hudby a zvuků byla přidána možnost zobrazovat oznámení o přehrávání hudby, když začne hrát skladba
- S touto možností bude aktuálně přehrávaná skladba vždy zobrazena v levém horním rohu pauzovacího menu ve hře

Hráč v klidu rybaří na otevřeném oceánu. Hudební oznámení ukazuje, že poslouchá skladbu „Amos Roddy – Lilypad“.
Postupy
- Přidán nový postup „Zůstaň hydratovaný!“ v kategorii Chovatelství, který se získá, když je blok Sušeného Ghasta vložen do vody.
- Přidán postup „Transplantátor srdce“ v kategorii Dobrodružství, který se odemkne, když hráč umístí Skřípající srdce se správným zarovnáním mezi dva bloky světlého dubu.
Změny
- Změněna mechanika vodítek a aktualizován recept na vodítko.
- Sedla jsou nyní vyrobitelná a lze je ostříhat.
- Aktualizována textura Ghasta.
- Vylepšení mlhy.
- Aktualizace hudby a zvuků.
- Vylepšení konfigurační obrazovky Realms a přidána možnost volby preferovaného regionu.
- Piglini nyní mohou při obchodování dát bloky Sušeného Ghasta.
- Síla efektu rozstřikovaných lektvarů nyní závisí na vzdálenosti hitboxů.
- Tolerance zaměření projektilů se nyní v čase mění.
- Elytra nyní při klouzání použije ohňostroj pouze jako zrychlení, i když by mohl být umístěn na blok.
- Diváci se nyní teleportují spolu s entitami, které přecházejí do jiných dimenzí, ale přestanou je sledovat.
- Zvýšena vzdálenost kamery ve třetí osobě při sledování nebo jízdě na Ghastech či Ender Dracích.
- Oprava chyby MC-3697 byla částečně vrácena zpět.
- Dekorativní zavěšené entity jako obrazy a rámečky na předměty jsou nyní imunní vůči explozím ponořeného TNT, zatímco předměty a brnění na stojanech jsou opět zranitelné.
- Vlci, ovce a prasata mají nyní zrcadlené nohy.
- Testovací framework se již nepokouší znovu spouštět běžící testy po restartu serveru.
- Mraky nyní sahají až k obzoru, s možností jejich omezení.
- Aktualizován vzor mraků na obloze.
- Koně, osli a muly lze nyní krmit mrkví pro léčení, růst a zlepšení povahy.
- Aktualizováno panorama hlavní obrazovky.
- Odstraněn Herobrine.

Ochočený vlk vede malé stádo ovcí na vodítkách. Jsou vedeny do malého výběhu z třešňového dřeva.
Změny vodítek
- Slizová koule v receptu na vodítko byla nahrazena provázkem
- Vylepšená mechanika vodítek s přepracovanou fyzikou, což umožňuje stabilnější spojení, zejména když jsou svázané entity mimo zem
- Při tažení na vodítku se nyní svázané entity otáčejí směrem k entitě, která je drží
- Použití ohňostrojové rakety při létání se svázanými entitami nyní přeruší spojení vodítka
- Vodítka jsou nyní vykreslována dvakrát silnější, aby odpovídala edici Minecraft: Bedrock
- Vodítka lze nyní použít k propojení dvou mobů dohromady
- Přikrčením a interakcí na jakémkoli mobovi při držení svázaných mobů je přivážete k dané entitě
- Znovupřivázání entity je zabráněno, pokud by to vedlo k okamžitému přetržení vodítka kvůli vzdálenosti
- Vodítka lze odstřihnout z entity pomocí nůžek
- To platí jak pro její vlastní spojení, tak pro všechny entity na ni navázané
- Dispensery nyní mohou odstřihnout vodítka z entit před sebou, pokud jsou vybaveny nůžkami
- Při přivazování již svázaného moba se jeho předchozí vodítko přetrhne
- Není možné krást svázané entity jiným hráčům
- Interakce s uzlem vodítka/plotem:
- Nezdaří se pro entity, které nejsou v dosahu uzlu/plotu
- Všechny entity svázané k hráči budou přivázány k uzlu/plotu
- Pokud hráč nemá žádné entity svázané, převezme všechny entity přivázané k uzlu/plotu
- Přikrčením a interakcí se vždy pouze přivazují vodítka
- Ostříhání nebo úder do uzlu vodítka přeruší všechna aktuální spojení
- Uzel vodítka vyžaduje alespoň jedno spojení, aby existoval
- Lodě a velcí mobové, které lze svázat, ale nevejdou se do lodi (koně, osel, mula, velbloud a sniffer), mohou být svázáni speciálním čtyřnásobným spojením ke Šťastnému Ghastovi
- Šťastný Ghast také zobrazí speciální vrstvu, když něco vede tímto čtyřnásobným spojením
- Entity svázané tímto čtyřnásobným spojením jsou nyní vykresleny bez prověšení
- Vzdálenost pro přetržení vodítka byla změněna z 10 na 12 bloků
- Šťastný Ghast má vzdálenost pro přetržení vodítka 16 bloků
- Vzdálenost mezi dvěma svázanými entitami je nyní určena podle středu jejich ohraničujících boxů, nikoliv podle jejich nohou

Hráč vyrábí dvě vodítka pomocí nového upraveného receptu pouze z pěti provázků.
Změny sedla
- Vyrábění sedel
- Sedla lze nyní vyrobit ze 3 kůží a 1 železného ingotu
- Recept se odemkne, když hráč sebere svou první kůži

Hráč vyrábí sedlo pomocí nového receptu ze tří kůží a jednoho železného ingotu.
Odebrání sedel a vybavení
- Sedla, koňská brnění, postroje a koberce lze nyní z mobů odstranit pomocí nůžek
- To nefunguje, pokud má mob jezdce nebo pokud je hráč přikrčený
- Sedla nelze z Ravagerů odstranit pomocí nůžek
- Dispensery s nůžkami nemohou odstranit sedla, koňská brnění, postroje ani koberce z mobů
- Ostříhání sedel, koňských brnění a koberců vyvolá vibraci s frekvencí 6 a zároveň frekvenci 4 pro sundání vybavení
- Změny v loot tabulkách
V následujících loot tabulkách byla sedla odstraněna a nahrazena 1–5 kůžemi:
- Truhly v monster místnostech
- Truhly ve starobylém městě
- Truhly v pouštní pyramidě
- Truhly v džunglové pyramidě
- Truhly v oltáři pevnosti
- Mlhy
- Mlhy byly upraveny pro lepší atmosférickou perspektivu
- Při dešti je nyní mlha hustší
- Mlha se nyní aplikuje i na 3D prvky HUD, jako jsou ruce hráče a předměty v ruce

Stojíte v deštivém lese, v dálce je džungle. Mraky se táhnou, kam až oko dohlédne.
- Změny zvuků pouštních bloků
- Zvuky písku už nevyžadují přístup k obloze, aby se přehrály
- Zvuky písku mají nyní o něco menší šanci na přehrání
- Bloky terakoty už nespouští zvuky písku
- Písek už nespouští zvuky větru
- Terakota už nespouští zvuky větru
- Krátká a vysoká suchá tráva nyní může spustit zvuky větru, pokud je nad dvěma bloky písku, červeného písku nebo terakoty
- Zvuky suchého keře mají nyní o něco vyšší šanci na přehrání
Hudba a zvuky
- Následující kategorie zvuků byly přejmenovány:
- Přátelští tvorové -> Přátelští mobové
- Nepřátelští tvorové -> Nepřátelští mobové
- Pravidla pro přehrávání zvuků pouštních bloků byla upravena
Zaměřování projektilů
- Tolerance zaměření projektilů se nyní v čase mění
- Dříve měly všechny projektily toleranci zaměření 0,3 bloku
- Nyní všechny projektily začínají bez tolerance během prvních dvou ticků letu
- Poté se tolerance zvětšuje o 0,05 bloku za tick, dokud nedosáhne původní hodnoty 0,3 bloku
- To umožňuje lepší přesnost blízko střelce, ale stále ponechává určitou toleranci při větší vzdálenosti
Rozstřikované lektvary
- Vzdálenost účinku rozstřikovaných lektvarů nyní závisí na nejbližší vzdálenosti mezi hitboxem entity a hitboxem lektvaru v místě dopadu
- To znamená, že pokud je entita zasažena přímo, dostane plný účinek lektvaru
- Pokud jsou entity pohromadě, dostanou stejnou sílu účinku