Minecore.cz
  • Domů
  • Připojit se
    • Pravidla serveru
    • Příkazy, návody
    • PVP
    • Survival
    • Vanilla
    • Creative
  • Mapy serverů
  • Hlasování
  • Spolupráce
  • O nás
    • Adminteam
    • Discord
    • Minecraft servery
    • Kontakt
    • Historie serveru
06/19/2025 od Ownercz - Radim Lipovčan

Minecraft 1.21.6 na Minecore!

Došlo k vydání nové verze Minecraft a nyní se kromě novinek dozvíte, jak to plánujeme na serveru zařídit, abyste si mohli užít všechny nové věci.

Připojení se s novějším klientem Minecraft 1.21.6

  • Java – v neděli 22.06.2025
  • Bedrock – zítra 20.06.2025

Průběh updatu na Minecore

  • Survival
    • Rádi bychom přesunuli z 1.21.1 verze na verzi 1.21.6. Očekáváme, že nám to cca 4 měsíce zabere, než dáme dohromady stabilní pluginpack a hlavně enchanty.
    • Mějte prosím všechny stavby na mapě v regionu, do budoucna budeme nasazovat čističku mapy, která místa mimo regiony bude regenerovat.
    • Neplánuje se žádný wipe
    • Termín: ke konci prázdnin
  • Creative
    • Půjde z verze 1.21.5 na 1.21.6 co nejdříve, jakmile budeme mít otestovaný základní pluginpack.
    • Termín: první polovina července
  • Vanilla
    • Zůstane prozatím na verzi 1.21.4 kvůli podvozku (enginu), na kterém funguje (jde o Folii a ta má poslední vydání 1.21.4).
    • Termín: vydání 1.21.6 Folie + 3 týdny
  • Oneblock (zatím ve fázi testování)
    • Půjde z verze 1.21.5 na 1.21.6 co nejdříve, jakmile budeme mít k dispozici novější verzi Oneblock pluginu.
    • Termín: první polovina července
  • Lobby
    • Z důvodů kompatibility hráčů necháváme na plně podporované 1.21.1 verzi.

Minecraft Java Edition 1.21.6

Ari and Efe are riding towards the horizon on a Happy Ghast equipped with a lime green Harness. A Boat with Chest can be seen hanging down from the Happy Ghast.
Drop Chase the Skies je nyní dostupný pro Java
Zažijte radost z létání nad Overworldem s dropem Chase the Skies! Tento drop nepřináší jen vzrušující létající mount do Minecraftu, ale otevírá oblohu pro objevování, stavění – a mnohem více. Vychovejte svého ghastlinga s péčí a až vyroste, umožní vám létat s přáteli nad mraky.
Ve verzi 1.21.6 také podnikáme kroky k přidání Vibrant Visuals do Java edice. V tomto vydání jsou nové vylepšení mlhy a mraky se nyní táhnou až k obzoru.
Vydejte se prozkoumávat Overworld, stavte vysoko do nebe, spojte karavanu velbloudů, objevte novou hudbu a najděte bloudící přátele pomocí Player Locator baru.

Nové funkce, mobové

  • Přidán mob Šťastný Ghast
  • Přidán blok Sušený Ghast
  • Přidány předměty Postroj
  • Přidán Locator Bar, nový prvek HUD, který ukazuje směr ostatních hráčů v multiplayeru
  • Přidán nový hudební disk s trackem „Tears“ od Amose Roddyho
  • Přidáno 5 nových hudebních skladeb od Amose Roddyho
  • Přidány nové úspěchy
  • Přidána podpora jazyků Staré indonézské pravopisy (před reformou) a kantabrijština

Šťastný Ghast

Šťastný Ghast je nový létající mob, na kterém lze jezdit.
Blok Sušeného Ghasta
  • Blok Sušeného Ghasta se nachází ve strukturách Nether Fossil a je první fází moba Šťastný Ghast.
  • Lze jej vyrobit z 1 bloku Soul Sand a 8 Ghastích slz.
  • Pokud je blok zalitý vodou, během přibližně 20 minut projde 3 úrovněmi hydratace, dokud nespawnne moba Ghastling.
  • Úroveň hydratace se snižuje, pokud už není blok zalitý vodou, ve stejném časovém měřítku.
  • Úroveň hydratace se při vytěžení bloku nezachovává.
  • Blok vydává zvuky a zobrazuje částice v závislosti na své úrovni hydratace.
  • Blok Sušeného Ghasta vydává vibraci s frekvencí 11 při změně svého stavu.

 

Blok Sušeného Ghasta pod Nether fosilií v údolí Soul Sand. V pozadí dva hráči bojují s rozzuřenými Ghasty.
Blok Sušeného Ghasta pod Nether fosilií v údolí Soul Sand. V pozadí dva hráči bojují s rozzuřenými Ghasty.

Ghastling mob

  • Ghastling je mladá verze moba Šťastný Ghast.
  • Objevuje se ze Sušeného Ghast bloku, který byl nepřetržitě zalitý vodou asi 20 minut.
  • Po objevení se Ghastling snaží následovat:
  • Hráče v okruhu 16 bloků nebo
  • Dospělého, nevodního pasivního moba nebo některé z neutrálních mobů v okruhu 16 bloků
  • Pokud není poblíž žádný hráč ani vhodný mob, Ghastling se bude pohybovat v okruhu 32 bloků od své domovské pozice, kde se objevil nebo byl naposledy interagován
  • Pokud je přesunut více než 16 bloků od okraje své domovské pozice, nastaví si novou domovskou pozici
  • Lze ho nalákat a krmit sněhovými koulemi
  • Vyroste v Šťastného Ghasta asi po 20 minutách, nebo rychleji, pokud je krmen sněhovými koulemi

 

V savanové vesnici láká Efe malé mládě Šťastného Ghasta pomocí sněhové koule. Toulavá kočka je také zvědavá, co to Efe drží v ruce.
V savanové vesnici láká Efe malé mládě Šťastného Ghasta pomocí sněhové koule. Toulavá kočka je také zvědavá, co to Efe drží v ruce.

Šťastný Ghast (mob)

  • Lze vybavit postrojem a poté na něm může jezdit až čtyři hráči
  • Lze nalákat sněhovými koulemi a postrojem
  • Šťastného Ghasta lze nalákat postrojem pouze tehdy, pokud na sobě žádný postroj nemá
  • Pomalu regeneruje zdraví, přičemž regenerace se zrychluje během deště, sněžení nebo při letu ve výšce mraků
  • První hráč, který na Šťastného Ghasta nasedne, ho ovládá a sedí vpředu nahoře
  • Když je ovládán, brýle Šťastného Ghasta se sklopí a zakryjí mu oči
  • Hráči, kteří nasednou po prvním, jsou usazeni do slotů po stranách, počínaje ve směru hodinových ručiček od prvního hráče
  • Stisknutím klávesy pro plížení se hráč na vrchu Šťastného Ghasta odsedne
  • Pokud Šťastný Ghast zjistí, že na něm někdo stojí, zastaví se a otočí se k nejbližšímu světové směru
  • To se děje bez ohledu na to, zda má postroj nebo ne
  • Při jízdě na Šťastném Ghastovi je kamera ve třetí osobě dále od hráče
  • Pokud na Šťastném Ghastovi nikdo nesedí ani na něm nestojí, začne se volně pohybovat
  • Pokud hráči sesednou ve vzduchu, Šťastný Ghast nejprve klesne k zemi, než začne bloudit
  • Bloudění je podobné jako u Ghastlinga, ale s poloměrem 64 bloků
  • S postrojem se Šťastný Ghast drží blíže domovské pozici, v okruhu 32 bloků
  • Na vodítku má Šťastný Ghast dosah pohybu 10 bloků
  • Při bloudění se snaží držet blízko bloků
  • Nelze rozmnožovat
  • Nemůže vstoupit do lodí
  • Nemá panické chování při zranění

 

Ari a Efe staví hrad. Ari stojí na Šťastném Ghastovi a používá ho k umisťování bloků pod balkonem.
Ari a Efe staví hrad. Ari stojí na Šťastném Ghastovi a používá ho k umisťování bloků pod balkonem.
Předmět: Postroj  
  • Postroj je nový předmět, který lze nasadit na Šťastného Ghasta a umožňuje hráčům na něm jezdit.
  • Postroj je dostupný v 16 různých barvách.
  • Lze jej vyrobit ze 3 kůží, 2 skleněných bloků a 1 bloku vlny.
  • Barva postroje odpovídá barvě použité vlny při výrobě.
  • Postroj lze přebarvit v craftovací mřížce.
  • Lze jej nasadit pouze na Šťastného Ghasta.
  • Na Šťastného Ghasta mohou nasednout až 4 hráči.
  • Postroj lze odstranit z Ghasta pomocí nůžek, pokud na něm nikdo nesedí.

 

Locator Bar

  • Locator Bar je nový prvek uživatelského rozhraní, který zobrazuje směr ostatních hráčů ve světě.
  • Pokud je ve světě další hráč (a není schovaný), Locator Bar se zobrazí ve stejné oblasti jako ukazatel zkušeností.
  • Při získání zkušeností se zobrazí ukazatel zkušeností.
  • Pokud ve světě nejsou žádní další hráči, ukazatel zkušeností se zobrazí normálně.
  • Pokud se díváte na jiné hráče v rozsahu 120 stupňů, zobrazí se tito hráči jako barevné indikátory na Locator Baru.
  • Hráči, kteří jsou nad nebo pod obrazovkou, budou mít u svého indikátoru šipku nahoru/dolů.
  • Indikátor mění velikost podle vzdálenosti hráče.
  • Barvy indikátorů jsou pro každého hráče náhodné.
  • Operátoři mohou měnit barvy indikátorů pomocí příkazu /waypoint.
  • Například: /waypoint modify @s color red nastaví indikátor na červenou.
  • Hráči v týmu mají barvu indikátoru podle barvy týmu.
  • Hráči se mohou skrýt přikrčením, nasazením hlavy moba nebo vyřezávané dýně, nebo použitím lektvaru neviditelnosti.
  • Hráči ve Spectator módu nejsou na Locator Baru vidět.
  • Diváci jsou však viditelní pro ostatní diváky.
  • Locator Bar lze vypnout nastavením herního pravidla locatorBar na hodnotu false.
Hráč používá locator bar k nalezení svých přátel ve velké jeskyni, kde na ně dohlížejí kostlivci.
Hráč používá locator bar k nalezení svých přátel ve velké jeskyni, kde na ně dohlížejí kostlivci.

Hudba a zvuky

  • Přidán nový hudební disk:
  • „Tears“ od Amose Roddyho
  • Lze získat zabitím Ghasta ohnivou koulí odraženou hráčem
  • Při přehrávání v jukeboxu má výstup komparátoru 10
  • Přidáno 5 nových skladeb do pozadí od Amose Roddyho:
  • „Below and Above“
  • „Broken Clocks“
  • „Fireflies“
  • „Lilypad“
  • „O’s Piano“
  • Přidán nový zvuk pro přetržení vodítka
  • Přidány nové vlastní zvuky pro stříhání sedel, koňského brnění a koberců z lam
  • Přidána nová hlasitostní kategorie „UI“ pro zvuky přehrávané uživatelským rozhraním, například kliknutí na tlačítka
  • Hudba nyní hraje i při pozastavené hře
  • Do nastavení Hudby a zvuků byla přidána možnost měnit, jak často se hudba přehrává ve světě
  • Do nastavení Hudby a zvuků byla přidána možnost zobrazovat oznámení o přehrávání hudby, když začne hrát skladba
  • S touto možností bude aktuálně přehrávaná skladba vždy zobrazena v levém horním rohu pauzovacího menu ve hře
Hráč v klidu rybaří na otevřeném oceánu. Hudební oznámení ukazuje, že poslouchá skladbu "Amos Roddy - Lilypad".
Hráč v klidu rybaří na otevřeném oceánu. Hudební oznámení ukazuje, že poslouchá skladbu „Amos Roddy – Lilypad“.

Postupy

  • Přidán nový postup „Zůstaň hydratovaný!“ v kategorii Chovatelství, který se získá, když je blok Sušeného Ghasta vložen do vody.
  • Přidán postup „Transplantátor srdce“ v kategorii Dobrodružství, který se odemkne, když hráč umístí Skřípající srdce se správným zarovnáním mezi dva bloky světlého dubu.

Změny

  • Změněna mechanika vodítek a aktualizován recept na vodítko.
  • Sedla jsou nyní vyrobitelná a lze je ostříhat.
  • Aktualizována textura Ghasta.
  • Vylepšení mlhy.
  • Aktualizace hudby a zvuků.
  • Vylepšení konfigurační obrazovky Realms a přidána možnost volby preferovaného regionu.
  • Piglini nyní mohou při obchodování dát bloky Sušeného Ghasta.
  • Síla efektu rozstřikovaných lektvarů nyní závisí na vzdálenosti hitboxů.
  • Tolerance zaměření projektilů se nyní v čase mění.
  • Elytra nyní při klouzání použije ohňostroj pouze jako zrychlení, i když by mohl být umístěn na blok.
  • Diváci se nyní teleportují spolu s entitami, které přecházejí do jiných dimenzí, ale přestanou je sledovat.
  • Zvýšena vzdálenost kamery ve třetí osobě při sledování nebo jízdě na Ghastech či Ender Dracích.
  • Oprava chyby MC-3697 byla částečně vrácena zpět.
  • Dekorativní zavěšené entity jako obrazy a rámečky na předměty jsou nyní imunní vůči explozím ponořeného TNT, zatímco předměty a brnění na stojanech jsou opět zranitelné.
  • Vlci, ovce a prasata mají nyní zrcadlené nohy.
  • Testovací framework se již nepokouší znovu spouštět běžící testy po restartu serveru.
  • Mraky nyní sahají až k obzoru, s možností jejich omezení.
  • Aktualizován vzor mraků na obloze.
  • Koně, osli a muly lze nyní krmit mrkví pro léčení, růst a zlepšení povahy.
  • Aktualizováno panorama hlavní obrazovky.
  • Odstraněn Herobrine.
Ochočený vlk vede malé stádo ovcí na vodítkách. Jsou vedeny do malého výběhu z třešňových květů.
Ochočený vlk vede malé stádo ovcí na vodítkách. Jsou vedeny do malého výběhu z třešňového dřeva.

Změny vodítek  

  • Slizová koule v receptu na vodítko byla nahrazena provázkem
  • Vylepšená mechanika vodítek s přepracovanou fyzikou, což umožňuje stabilnější spojení, zejména když jsou svázané entity mimo zem
  • Při tažení na vodítku se nyní svázané entity otáčejí směrem k entitě, která je drží
  • Použití ohňostrojové rakety při létání se svázanými entitami nyní přeruší spojení vodítka
  • Vodítka jsou nyní vykreslována dvakrát silnější, aby odpovídala edici Minecraft: Bedrock
  • Vodítka lze nyní použít k propojení dvou mobů dohromady
  • Přikrčením a interakcí na jakémkoli mobovi při držení svázaných mobů je přivážete k dané entitě
  • Znovupřivázání entity je zabráněno, pokud by to vedlo k okamžitému přetržení vodítka kvůli vzdálenosti
  • Vodítka lze odstřihnout z entity pomocí nůžek
  • To platí jak pro její vlastní spojení, tak pro všechny entity na ni navázané
  • Dispensery nyní mohou odstřihnout vodítka z entit před sebou, pokud jsou vybaveny nůžkami
  • Při přivazování již svázaného moba se jeho předchozí vodítko přetrhne
  • Není možné krást svázané entity jiným hráčům
  • Interakce s uzlem vodítka/plotem:
  • Nezdaří se pro entity, které nejsou v dosahu uzlu/plotu
  • Všechny entity svázané k hráči budou přivázány k uzlu/plotu
  • Pokud hráč nemá žádné entity svázané, převezme všechny entity přivázané k uzlu/plotu
  • Přikrčením a interakcí se vždy pouze přivazují vodítka
  • Ostříhání nebo úder do uzlu vodítka přeruší všechna aktuální spojení
  • Uzel vodítka vyžaduje alespoň jedno spojení, aby existoval
  • Lodě a velcí mobové, které lze svázat, ale nevejdou se do lodi (koně, osel, mula, velbloud a sniffer), mohou být svázáni speciálním čtyřnásobným spojením ke Šťastnému Ghastovi
  • Šťastný Ghast také zobrazí speciální vrstvu, když něco vede tímto čtyřnásobným spojením
  • Entity svázané tímto čtyřnásobným spojením jsou nyní vykresleny bez prověšení
  • Vzdálenost pro přetržení vodítka byla změněna z 10 na 12 bloků
  • Šťastný Ghast má vzdálenost pro přetržení vodítka 16 bloků
  • Vzdálenost mezi dvěma svázanými entitami je nyní určena podle středu jejich ohraničujících boxů, nikoliv podle jejich nohou
Player crafting two Leads using the new changed recipe using only five Strings.
Hráč vyrábí dvě vodítka pomocí nového upraveného receptu pouze z pěti provázků.

Změny sedla

  • Vyrábění sedel
  • Sedla lze nyní vyrobit ze 3 kůží a 1 železného ingotu
  • Recept se odemkne, když hráč sebere svou první kůži

 

Hráč vyrábí sedlo pomocí nového receptu ze tří kůží a jednoho železného ingotu.
Hráč vyrábí sedlo pomocí nového receptu ze tří kůží a jednoho železného ingotu.

Odebrání sedel a vybavení

  • Sedla, koňská brnění, postroje a koberce lze nyní z mobů odstranit pomocí nůžek
  • To nefunguje, pokud má mob jezdce nebo pokud je hráč přikrčený
  • Sedla nelze z Ravagerů odstranit pomocí nůžek
  • Dispensery s nůžkami nemohou odstranit sedla, koňská brnění, postroje ani koberce z mobů
  • Ostříhání sedel, koňských brnění a koberců vyvolá vibraci s frekvencí 6 a zároveň frekvenci 4 pro sundání vybavení
  • Změny v loot tabulkách
V následujících loot tabulkách byla sedla odstraněna a nahrazena 1–5 kůžemi:
  • Truhly v monster místnostech
  • Truhly ve starobylém městě
  • Truhly v pouštní pyramidě
  • Truhly v džunglové pyramidě
  • Truhly v oltáři pevnosti
  • Mlhy
  • Mlhy byly upraveny pro lepší atmosférickou perspektivu
  • Při dešti je nyní mlha hustší
  • Mlha se nyní aplikuje i na 3D prvky HUD, jako jsou ruce hráče a předměty v ruce

 

Stojíte v deštivém lese, v dálce je džungle. Mraky se táhnou, kam až oko dohlédne.
Stojíte v deštivém lese, v dálce je džungle. Mraky se táhnou, kam až oko dohlédne.
  • Změny zvuků pouštních bloků
  • Zvuky písku už nevyžadují přístup k obloze, aby se přehrály
  • Zvuky písku mají nyní o něco menší šanci na přehrání
  • Bloky terakoty už nespouští zvuky písku
  • Písek už nespouští zvuky větru
  • Terakota už nespouští zvuky větru
  • Krátká a vysoká suchá tráva nyní může spustit zvuky větru, pokud je nad dvěma bloky písku, červeného písku nebo terakoty
  • Zvuky suchého keře mají nyní o něco vyšší šanci na přehrání

Hudba a zvuky

  • Následující kategorie zvuků byly přejmenovány:
  • Přátelští tvorové -> Přátelští mobové
  • Nepřátelští tvorové -> Nepřátelští mobové
  • Pravidla pro přehrávání zvuků pouštních bloků byla upravena

Zaměřování projektilů

  • Tolerance zaměření projektilů se nyní v čase mění
  • Dříve měly všechny projektily toleranci zaměření 0,3 bloku
  • Nyní všechny projektily začínají bez tolerance během prvních dvou ticků letu
  • Poté se tolerance zvětšuje o 0,05 bloku za tick, dokud nedosáhne původní hodnoty 0,3 bloku
  • To umožňuje lepší přesnost blízko střelce, ale stále ponechává určitou toleranci při větší vzdálenosti

Rozstřikované lektvary

  • Vzdálenost účinku rozstřikovaných lektvarů nyní závisí na nejbližší vzdálenosti mezi hitboxem entity a hitboxem lektvaru v místě dopadu
  • To znamená, že pokud je entita zasažena přímo, dostane plný účinek lektvaru
  • Pokud jsou entity pohromadě, dostanou stejnou sílu účinku
Předchozí článekVyhlašujeme Pig Killer event na neděli v 18:00!
Ownercz - Radim Lipovčan(http://minecore.cz)
Pravidelně přispívám na tento web aktuálními novinkami. Ve hře mě můžete potkat jako Ownercz :)

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Hlavní navigace

  • Domů
  • Připojit se
    • Pravidla serveru
    • Příkazy, návody
    • PVP
    • Survival
    • Vanilla
    • Creative
  • Mapy serverů
  • Hlasování
  • Spolupráce
  • O nás
    • Adminteam
    • Discord
    • Minecraft servery
    • Kontakt
    • Historie serveru

Štítky

1.3.2 1.4 1.4.5 2012 adminteam adventure build creative creative server cz event eventy free gm info minecore minecore minecraft minecore server minecore survival minecraft minecraft server minecraft survival minecraft vanilla op plugin pve pvp radlo schůze server skyblock social spleef stavby stavby v minecraftu survival survival server tekkit update upgrade vanilla video videocraft vip zdarma

Minecore.cz Minecraft server

Jsme nezávislý český Minecraft server, který spravuje skupina sehraných adminů, gmek a helperů.

Hlavně provozujeme survival, vanillu a creative Minecraft servery.

Provozovatel

Radim Lipovčan @Ownercz

+420 728 450 179
radim@lipovcan.cz
24/7

Poslední příspěvky

Minecraft 1.21.6 na Minecore!06/19/2025
Vyhlašujeme Pig Killer event na neděli v 18:00!05/10/2025
Vyhodnocení Velikonočního build eventu05/07/2025
Rife Wordpress Theme. Proudly Built By Apollo13