Poslední měsíc jste měli možnost zkoušet pravidelně updatovaný server se snapshoty Minecraftu 1.13. Nyní bychom vám všem chtěli objasnit, proč tomu tak vlastně bylo a co my jako adminteam Minecore.cz jsme v posledním měsíci s Minecraftem prováděli.
Co jsme dělali celý březen
V první řadě jsme vedli v AT diskuzi, dělali řadu testů s přenesením mapy a také hlavně zvažovali, jak tento update pojmeme. Pro to, abychom mohli testy dělat relativně nerušeně, nám nezbývalo nic jiného, než celé prostředí, které máme s Minecraft Vanillou, Creativem a Lobby serverem vypnout a znepřístupnit pro hráče. Díky tomu jsme mohli všechny servery jeden po druhém testovat, jak reagují na konverze mapy u jednotlivých snapshotů.
Jaké jsou výsledky?
Mapu, kterou máme prakticky od roku 2015, nebude možné přenést. Jde hlavně o problém s transformací stávajících oblastí mapy do nového formátu. Zde se nám stává, že se generátor rozhodí, vesnice nejsou na svých místech a nezůstává pouze u nich. Nefunguje řada dalších staveb založená na poloze v seedu – spawnování guardianů po konverzi jako by neexistovalo.
Další věcí je, že stávající oceány a přilehlé oblasti prošly razantní proměnou a po regeneraci části mapy máme chunky, které nenavazují na ty stávající. Opět je zde také to, že kromě nové vegetace nejsou v chuncích korektně spawnováni mobové.
Co tedy bude dál s MC serverem?
Musíme na to jít úplně odznova a to se vším všudy. Počítejte tedy s kompletním wipem na verzi Minecraftu 1.13. Nebudeme přenášet žádné stavby do nové mapy. Budeme dělat na lobby serveru showcase významných staveb, na starosti to bude mít ByteCze.
Jak to bude vypadat?
Zpřístupníme server veřejnosti – každý hráč se bude moci na server napojit, nový systém permisí ovšem nedovolí hráči jakkoliv interagovat s herním prostředím. Tedy, bude na serveru, ale nepůjde vidět. Pro hraní na serveru bude muset projít klasicky náborem.
Zároveň ale zůstaneme whitelist serverem – protože budeme aktivně řídit hru na celém serveru, směrovat komunitu a pořádat pravidelné srazy na Teamspeaku. Pouze ti, kteří mají zájem, u nás budou a hlavní podmínkou bude chovat se slušně. V minulosti jsme určité výjimky dělali, nyní budeme ráznější. Ten kdo se neumí chovat, půjde rovnou pryč a naopak všechny ty, kteří jsou, byli a budou slušní, budeme mít na whitelistu ještě raději.
Budeme mít následující servery
Vanilla server – kde bude kompletní vanilla. Tedy ne kočkopes, kterého znáte ze současné survival vanilky, ale opravdová vanilla, u které se můžete těšit jen a pouze na čistou hru. Každý hráč dostane možnost stavět na vlastním světě a přitom si bude moci ještě pozvat ostatní hráče. Jak velké projekty, jak velké mapy a styl hry? Velké paláce nebo malá města s automatickými branami a farmami? Vše bude na vás a my vás v tom nebudeme nijak omezovat. Když si zalagujete mapu, bude to pouze váš problém a jiné hráče tím neohrozíte.
Survival server – vanilla nebyla dost vanilková a hráčům (některým) chyběly možnosti klasického survival serveru. Zde ho máte a můžete se těšit na propracovanou ekonomiku, rpg skillování a arény proti monstrům. Nebudeme zde dávat mine mapu, na spawn městě budou doly, les a společná zahrada.
Creative server – dáváme k vyřádění hráčům prostory na plotme pozemcích o rozloze 64×64 bloků. Je možné tyto pozemky spojovat, klasický hráč má k dispozici 2. Za odměnu získaný rank dostává 4.
Lobby server – bude nově předělán, uděláme jej rychlejším na načítání a také přehlednější. Stále zde zůstane možnost volby serveru pomocí itemu v ruce nebo klasickým příkazem /survival /vanilla nebo /creative či /lobby.
Co budeme požadovat od současných hráčů na whitelistu
Chceme se s vámi osobně potkat na Teamspeaku, projít si společně nová pravidla a také to, co chcete na whitelistu do budoucna z hlediska MC, serveru a komunity dělat. Celá věc nezabere více jak 10 minut času a poté s vámi budeme počítat v nadcházejícím updatu.
Domluva na konkrétním termínu, kdy se takto potkáme, bude probíhat prostřednictvím formuláře na Googlu. Každý hráč whitelistu je povinen tento formulář vyplnit do 7 dnů od jeho zveřejnění, pokud nemá k dnešnímu dni v 11:00 zanesenu na fóru dlouhodobu neaktivitu. Pak se tato domluva i setkání na Teamspeak serveru bude řešit individuálně.
Těšíme se na vás, pokud máte jakékoliv otázky či komentáře, neváhejte nám napsat na jednom z našich kanálů.
Za tým Minecore.cz
Ownercz
Správce portálu Minecore.cz