Dobrá, přiznávám se, že v průběhu dnešního dopoledne nejvíc času zabral render úvodního obrázku z Minecraftu v Chunky. Ale to vlastně nevadí, protože jsem pc nechal renderovat a šel se věnovat jiným věcem. A nyní k tomu, co se bude dít v rámci prvního dne příprav na wipe.
Vybíráme mapy a necháváme je renderovat
Základem každého dobrého serveru je kvalitní mapa. Tu poznáte jednoduše tak, že obsahuje všechny biomy a není zde jenom oceán. Samozřejmě se bavím o mapě, která se generuje prostřednictvím klasického generátoru v Minecraftu a ne díky nástrojům, ve kterých mapu kreslíte. A jak takovou mapu, která by obsahovala všechny biomy, vlastně vybrat? Víceméně zkoušíte náhodně seedy tak, až se vám podaří dobrat k super výsledku, kdy vám jak u spawnu, tak všude jinde, biomy vyhovují.
Jak velkou mapu?
V současné době je na Vanille svět o velikosti radiusu 4k bloků. Vzhledem k tomu, že chceme mít mapu napořád, rozhodl jsem se, že vygenerujeme 10k bloků na každou stranu mapy. Mapa to bude pro komunitu dostačující a navíc s našim seedem bude i dostatečně rozmanitý počet biomů.
Takto vypadá náhled mapy, když zkoušíme různé seedy. Jak vidíte, zobrazují se kromě biomů i chrámy, Iglů a další drobnosti na mapě. Seed jsem vybral pěkný, a nyní už jen prostřednictvím serveru novou mapu vygenerovat!
Co nás čeká dál?
Rozhodně se můžete těšit v dalších článcích na tvorbu těžebních map, kdy při každé z nich se rozhodneme pro jiný způsob tvorby. První bude kopírovat reálný terén, druhá bude kreslená a třetí bude podle seedu s upraveným nastavením generátoru.