Ohledně Minecraft serverů se točí spousta otázek a nejasností, proto si vezmeme v dnešním článku několik z nich a vyjasníme je. Konkrétně se bude jednat o dotazy, které jste nám položili prostřednictvím Facebooku u jednoho z našich postů.
Dotazy hráčů
Celkově jste nám napsali k danému postu 4 komentáře, které můžeme považovat za otázku. První část je vždy citace otázky, v druhé pak odpovídáme.
Minecraftí dotaz poprvé
Robert Hellfield Armitagear 4-5 chunků dohled? Moje creeper farma mi dává 6 gun powder za tejden. Spawn rate na survivalu je k smíchu. S timhle něco udělejte. Minecraft je o redstone a automatizaci. Jako počítat tiky na komparátory a repeatery na kalkulačce a pak to u vás postavit je naprostej nonsense. Lagy při vykreslování 5 chunků? To si děláte srandu?
Naše odpověd:
Pro větší přehlednost bych si dovolil tvou otázku rozčlenit na několik bodů.
- „4-5 chunků dohled?“ Dohledová vzdálenost na serverech je 9×9 chunků (hráč stojí uprostřed).
- „6 gun powder za tejden“ *týden (pozn. autor) Nízký spawnrate může být způsobem několika faktory, například špatně postavenou trapkou (rozlezlá ve 4 chuncích a tím pádem mobové se objevují jen tam, kde jsi ty a ne po celé trapce) nebo třeba také tím, že v dané trapce máš příliš mnoho živých příšer a server se brání přemnožení, aby ti nezamrznul Minecraft (fps klesnou na 0 a pomůže jen pomoc admine, seká se mi u baráku Majnkraft!)
- „spawn rate“ teda já se tomu na survivalu nesměju, nijak spawnrate neovlivňujeme (vše v defaultním nastavení) a spawnují se mobové celkem v pohodě, žádné další stížnosti k tomuto tématu nemáme
- „redstone obvody“ survival server, na kterém hraje 70+ online není stavěn na to, aby si hráči budovali pokročilé obvody vyžadující přesných 20TPS. Toho ani server v praxi nemůže dosáhnout, protože se musí starat o více klientů, než jen jednoho. V současné době máme průměr kolem 19.86TPS, což je plně dostačující pro nelagující hru, rychlou odezvu a bezproblémové kutání. Uprav si redstone obvody na 19TPSek a uvidíš, že vše pojede bez problému, nejsi totiž jediný hráč na serveru.
- „lagy při vykreslování“ jsou záležitostí pouze tvého počítače, protože proces vykreslování (rendering anglicky) má na starosti grafická karta. Vzhledem k tomu, že Minecraft klient běží u tebe na počítači a vykreslování mapy probíhá taky u tebe, tak chyba je bohužel v nedostatečném výkonu tvého pc.
Minecraftí dotaz podruhé
Ondra Litschmann bral bych zvyseni dohledu
Odpověď:
Určitě bychom uvítali posílat vám více chunků, jak 9×9, ovšem v současné době není možné více zpracovat. Jednak díky tomu, že většinou MC klienti zobrazí pouze 3×3 chunky díky nastavení, při kterém u serverů předpokládají větší zátěž na počítač a také díky tomu, že Minecraft 1.8 a v současné době i 1.8.3 je náročnější, než předchozí 1.7 verze.
Minecraftí dotaz potřetí
Jan Penox admin shop survivial chybí některé věci
Odpověď:
V průběhu tohoto týdne se tam vypravíme a podnikneme inspekci, co za itemy tam chybí. Pokud nějaké najdeme, že tam nejsou a měly by být, rozhodně je tam zpátky nacedulkujeme :).
Minecraftí dotaz počtvrté
Vít Rafael Krágl dva admin shopy, jeden, kde se bude vsechno prodavat a druhej, kde se bude vše kupovat prostě buyshop a sellshop
Odpověď:
Určitě zajímavý nápad, předám společně s dalšími zbytku adminteamu a pokusíme se to někam zakomponovat.
Děkujeme vám za projevený zájem a těšíme se na vaše další dotazy a podněty!
Tým Minecore.cz
Já plně souhlasím s 4. nápadem. Na jednom serveru bylo /sell který prodávalo věci z ruky… bylo to snad lepší než /jobs. Byly tam ale lagy: Třeba se dýňový koláč prodával za něakých 100 money a kupoval za 25. Předpokládám že to by ale případně na Minecore nebylo…
Už jsme to /sell kdysi na verzi 1.7.3 beta měli, ovšem nikdy to nedělalo dobrotu…